Speedbingo vinner pris.

Publicerat: 18 oktober 2024

Vi är otroligt stolta och glada över att tillsammans med vår byrå Consid tagit hem vinsten i Swedish Content Awards 2024 i kategorin Internkommunikation för vårt Speedbingo – en del i vår interna varumärkesresa! Tävlingen arrangeras av Sveriges Kommunikationsbyråer och igår hölls gala och prisutdelning.

Vi har verkligen jobbat hårt med vårt varumärke internt under året som gått. Och vi har gjort det på ett annorlunda sätt. En del har varit vårt Speedbingo där vi engagerat våra medarbetare till att på ett lättsamt sätt lära känna både Speed och sina kollegor lite bättre. Nu vinner vi alltså pris för detta. Så roligt!

Alla medarbetare har bjudits in att spela Speedbingo. Varje bingospel har bestått av nio brickor med olika uppdrag, allt från att hälsa på en kollega man aldrig sagt hej till förut till att förstå Speeds affärsidé. Alla uppdrag har haft en tydlig koppling till varumärkesboken och varje spel har löpt under en treveckorsperiod. Efter avslutade spel har priser lottats utbland de som deltagit, priser med koppling till vårt löfte Tappa aldrig farten.

Syftet med övningen var att på ett lättsamt och lekfullt sätt ta del av Speeds varumärke. Att få en djupare förståelse för beskrivningen av vilka vi är, vad vi gör och varför vi gör det.

Det känns fantastiskt roligt att initiativet belönas och prisas som bästa interna kommunikation. Det här priset är ett bevis på att kreativitet och gemenskap kan skapa stor förändring – och ha riktigt kul på vägen!

Ett stort tack till alla som varit med och bidragit, och självklart till Consid för det grymma samarbetet. Vi ser fram emot en fortsatt spännande varumärkesresa!